• Klaipėdos vairavimo mokykla Vidratas

    Vidratas - tai vairavimo mokykla įsikūrusi Herkaus Manto gatvėje 22, Herkaus Galerijoje, Klaipėdos centre, kuri ruošia B kategorijos vairuotojus. Mokykloje dirba patyrę kvalifikuoti darbuotojai, todėl savo klientams galim pasiūlyti aukščiausios kokybės paslaugas itin konkurencingomis kainomis. Pasirinkę mus, tikrai nesuklysite! Patyrę ir kantrūs instruktoriai padės jums išmokti vairuoti.

  • Mokome B kategorijos

    Išmokome vairuot per trumpiausią laiką Klaipėdoje, mokome su naujais automobiliais tokiais pat kaip ir REGITROJE Kaina tik nuo 280 Eurų.

  • B kategorija su automatine pavarų dėže

    Hibridas, automatas, mokinkis su automobiliu koks ir Regitroje Kaina tik nuo 320 Eurų

  • Mokome A1, A2 ir A kategorijų

    A1 kat. ruošimas – nuo 16 m., A2 – nuo 18 m., A – nuo 24 m. Turint 2 metų A2 kategorijos stažą, kviečiame laikyti A kategoriją. Nemiegok suspėk dar šį sezoną! Kaina nuo 180 Eurų. Motociklai KAWASAKI IR YAMAHA XJ6, 2012 m.

  • Teorijos mokykis savarankiškai

    Norintys savarankiškai pasiruošti teorija prie kompiuterio 1 mėn. kaina 20 eurų. Lankymas darbo dienomis I-V nuo 10.00 val.- 17.00 val. Ateik pasiruošk pats ir pirmyn į Regitrą.

Vidratas

vairavimo mokykla

Filter
  • Geros žieminės padangos: už kiek?

    Kokias padangas pasirinkti?

    Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas nusprendusiems pirkti dygliuotas padangas patarė pirmiausia įvertinti, ar tikrai jų reikia.

    „Pasirinkimas priklauso nuo to, kur gyvenate. Jei užmiestyje, kur blogai valomi keliai, kur gali būti suslėgto sniego arba ledo, dygliuotos padangos būtų privalumas. O gyvenantiems mieste ir važinėjantiems miesto gatvėmis arba automagistralėmis, kurios visuomet gerai prižiūrimos, dygliai gali netgi pabloginti situaciją, nes ant švaraus asfalto jie pailgina stabdymo kelią. Jie su asfaltu nesukimba taip gerai kaip guma“, - aiškino mokslininkas.

    Taip pat jis rekomendavo atsilaikyti pagundai pirkti pigiausias padangas, nes jų kokybė už kainuojančių brangiau skiriasi. „Kuo padangos brangesnės, tuo geresni gumos mišiniai, esant žemai temperatūrai nekietėja, geriau išstumia vandenį ir yra atsparesnės smūgiams. Pigesnės nuo nedidelio stuktelėjimo gali būti labai greitai sugadintos“, - teigė pašnekovas, pridėjęs, kad padangos netarnauja ilgiau nei ketverius metus.

    Už 1000 litų išeina kokybiškas komplektas

    Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris DELFI teigė, kad perkant žiemines padangas reikia atsižvelgti į važiavimo sąlygas. Anot jo, retai išvažiuojantiems iš miesto geriausiai tinka minkšto mišinio padangos. Jei gyvenate užmiestyje ir kasdien turite įveikti apledėjusius kalniukus – be dygliuotų vargiai išsiversite. O jei dažnai tenka važinėti greitkeliu, labiausiai, pasak pašnekovo, tiks kieto mišinio padangos.

    E. Gintneris teigė, kad jei per žiemą nuvažiuojama iki 10 tūkst. km, žieminių padangų turėtų užtekti trejiems metams. O pasidomėjus, kiek pinigų reikia išleisti geroms padangoms, jis teigė, kad už 1000 litų išeina visai neblogas padangų komplektas.

    „Visada žmonėms bandome paaiškinti, kad čia nereikia taupyti, nes gero gamintojo kokybiško produkto kaina didesnė. R16 dydžio pigiausia padanga pas mus kainuoja 159 litus. Tokios padangos nėra blogos. Jas naudojantys taip pat gali važiuoti saugiai. Vidutinio segmento kaina siekia 250 litų. Ši suma garantuoja vakarietišką kokybę. Dar aukštesnio segmento kaina – apie 320 litų. Žmonės labiausiai perka maždaug 250 litų kainuojančias padangas. Tokiu atveju komplektui išleidžiama 1000 litų. Už tokią sumą išeina tikrai geras produktas“, - kalbėjo „Melga“ vadovas.

    Žiemą taip pat svarbus geras padangų sukibimas su šlapia danga

    Kokių patarimų vairuotojams gali duoti padangų gamintojų atstovai? „Michelin“ atstovas Lietuvoje Paulius Gaurilčikas rekomendavo iškilus klausimams prašyti ne draugo, bet profesionalų pagalbos, kad jie, įvertinę jūsų poreikius, vairavimo stilių, automobilį, padėtų priimti tinkamiausią sprendimą.

    Pasidomėjus, ką naujo šiemet gali pasiūlyti klientams, P. Gaurilčikas teigė, kad šiųmetinė naujiena – „Alpin 5“. 195/65 R15 dydžio kaina siekia 220 Lt, 205/55 R16 – apie 330 Lt. „Alpin“ gama turi geras rekomendacijas visoje Europoje, o ir Lietuvos sąlygomis ji yra visiškai tinkama. Naujajame modelyje be geresnio sukibimo ant ledo, pagerintas ir sukibimas ant šlapios dangos. Tai pakankamai aktualu ir mums, nes net ir žiemą daug incidentų įvyksta ant šlapios dangos“, - naujovę charakterizavo pašnekovas.

    Nepatarė rinktis dygliuotų ir universalių padangų

    „Continenatal“ atstovas Donatas Barcys, paprašytas įvardyti pinigų sumą, už kurią išeitų visai neblogos padangos, pateikė konkretų atsakymą: „Populiariausių dydžių - R15, R16, R17 - kokybiškas padangas, testuose užimančias aukštas pozicijas, galima įsigyti neišleidžiant daugiau kaip 1000-2000 litų už komplektą.“

    Galiausiai jis dar neapsisprendusiems vairuotojams nepatarė rinktis universalių ir naudotų padangų: „Universalios padangos niekaip neišpildys gerai nei vasarinėms, nei žieminėms padangoms keliamų reikalavimų. O dėvėtos padangos gali turėti paslėptų pažeidimų. Pavyzdžiui, jos gali būti netolygiai nusidėvėjusios, patyrusios smūgių, perkrovų.“


    www.DELFI.lt

  • Prie „žalios rodyklės“ sustojančius vairuotojus gėdina garsiniai signalai

    Nors nuo spalio 11d. įsigaliojo nauja tvarka dėl privalomo sustojimo prie „Stop“ linijos ar ženklo sankryžose, kuriose prie raudono šviesoforo signalo pritvirtinta žalia rodyklė, šiauliečiai senų vairavimo įpročių keisti neskuba ir automobilio prie „Stop“ ženklo ar linijos nestabdo.

    Keletą dienų trukęs Šiaulių miesto sankryžų, kuriose prie raudono šviesoforo signalo pritvirtina žalia rodyklė, stebėjimas parodė, kad dauguma vairuotojų prieš sukdami į dešinę nesustoja prie „Stop“ linijos ar ženklo. Įsitikinę, kad atlikti manevrą saugu, jie tiesiog pasuka, kaip darydavo galiojant senosioms Kelių eismo taisyklėms (KET).

    Paklausti, kodėl nevykdo naujausiose KET nurodytos tvarkos, vairuotojai pasakojo, vis dar negalintys priprasti prie naujų pakeitimų. „Dvidešimt metų nereikėjo stoti prie jokios „Stop“ linijos ar ženklo. Kaip per keletą dienų priprasti?“,- retoriškai klausė vienas vairuotojas.

    Kiti vairuotojai nebuvo tokie geranoriški, ir teigė, kad naujoji tvarka yra nelogiška: „Kam du kartus stoti? Juk prieš sukdamas vis vien pristabdai, kad įsitikintum, jog nekliudysi kitų eismo dalyvių, ar sustoji praleisti pėsčiuosius“,- piktinosi šiaulietis Albertas.

    Pagal taisykles važiuojantys vairuotojai gėdijasi

    Prie „Stop“ ženklo sustojusi ir tik po to į dešinę pasukusi Eglė pasakoja, vairuojanti pagal naujausias KET taisykles, tačiau dėl to gerai nesijaučianti. Mergina skundėsi, kad kiti vairuotojai, jai sustojus prie „Stop“ linijos ar ženklo sankryžose, kur prie raudono šviesoforo signalo kabo žalia rodyklė, dažnai naudoja garso signalą, taip ragindami merginą važiuoti. „Nemanau, kad šis pakeitimas yra naudingas, tačiau nenoriu pažeisti Kelių eismo taisyklių ir būti nubausta, todėl sustoju“, – nuomone dalijosi vairuotoja.

    Panašiai atsakė ir dar keletas pašnekovų, kurie teigė sustojantys prie „Stop“ linijos ar ženklo prieš sukdami į dešinę. Tačiau jie pripažino, kad taip elgiasi tuomet, kai už jų nesirikiuoja eilė kitų automobilių.

    Administracinių teisės pažeidimų kodekse už tokį Kelių eismo taisyklių pažeidimą, kai nesilaikoma kelio ženklinimo ar ženklų, numatoma bauda nuo 100 iki 300 litų.

    etaplius.lt

     

  • 10 degalų taupymo taisyklių, kurių negalima pamiršti

    1. Rečiau važinėkite

    Ar žinote, kad pradėjus važiuoti, kol variklis dar neįšilęs, automobilis naudoja kur kas daugiau degalų? Būtų idealu, kad visus dienos reikalus suplanuotumėte taip, kad tai būtų viena didelė kelionė. Dažniausiai tai neįmanoma, ypač jeigu turite paimti ar pavežti kitus šiemos narius, vis dėlto pasistenkite, kad nereikėtų atskirai važiuoti į parduotuvę, o paskui – dar ir pirkti laikraščio.

    2. Nevažiuokite piko valandomis

    Yra ir blogesnių būdų praleisti laiką negu sėdėti spūstyje, tačiau nereikėtų pamiršti, kad tai yra vienas brangiausių keliavimo pasirinkimų. Kaskart sustojus ir pajudėjus „kamštyje“, reikia jungti pirmą pavarą, o šis veiksmas neatskiriamas nuo didėjančių degalų sąnaudų. Ne ką geriau ir judėjimas antra pavara. Tad geriausias sprendimas – kaip įmanoma labiau vengti grūsčių. Taip pat taupyti degalus padės supratimas, kaip juda eismas priekyje – važiavimas lėtai, bet ramiai, yra geriau nei nuolatinis pagreitėjimas ir stabdymas. Vis dėlto jeigu nuolat tenka važinėti piko valandomis, pasvarstykite apie hibrido įsigijimą, kuris tokiomis sąlygomis sunaudoja mažiau degalų nei įprasti benzininiai ar dyzeliniai modeliai.

    3. Uždarykite langus (ir stoglangį, jei toks yra)

    Dėl to nebus daug problemų, kai važinėjate mieste, tačiau išsukus į užmiestį ir padidinus greitį jūsų automobilio forma tampa labai svarbi. Automobilių dizaineriai tai vadina „aerodinamika“ ir skiria daug dėmesio tam, kad sumažintų oro pasipriešinimą bei pagerintų aptakumą. Galima teigti, kad jeigu dėl kažkurios išsikišusios kėbulo dalies girdite vėjo sukeliamą triukšmą, vadinasi automobilis nevažiuoja maksimaliai ekonomiškai. Galbūt ir negalite pakeisti savo automobilio dizaino, vis dėlto galite išvengti to, kad atidaryti langai ar stoglangis pablogins ekonomiškumą. Esant poreikiui visais metų laikais geriau naudoti oro kondicionierių.

    4. Nuimkite stogo bagažinę

    Tai panašiai kaip ir palikti atidarytus langus, tik dar blogiau. Net jeigu stogo bagažinė ir tuščia, ji padidina oro pasipriešinimą ir taip blogina degalų sąnaudas. Naujausios stogo bagažinės tikrai lengvai montuojamos ir nuimamos, tad kai nesinaudojate šiuo daiktu, nepatingėkite jį nuimti.

    5. Nesivežiokite nereikalingų daiktų

    Kaip ir jūsų kūnas, automobilis taip pat sunaudoja daugiau energijos, jeigu jam reikia judėti su papildomu svoriu. Tad jeigu nesivelkate šilto ir sunkaus palto kai jo nereikia, taip ir nesivežiokite bagažinėje to, kas nėra būtina. Ironiška, tačiau praktika rodo, kad kuo didesnis daiktas guli bagažinėje, tuo rečiau jis išimamas, kartu ir tuo didesnę įtaką jis daro degalų sąnaudoms.

    6. Pagreitėkite švelniai

    Geriausias būdas važiuoti – palaikant pastovų greitį ir įjungus aukščiausią įmanomą pavarą. Tad jei esate kantrus vairuotojas – už degalus mokėsite mažiau. Nerealu tikėtis, kad kelyje nereikės lenkti, vis dėlto kaskart pagalvokite, ar vertą tą daryti. Kuo mažiau bus staigių pagreitėjimų – tuo labiau džiaugsitės retesniais vizitais į degalines.

    7. Laiku perjunkite pavaras

    Šis patarimas visada stebina. Itin svarbu sekti, kuria pavara važiuojate. Gali būti, kad važiuojate aukščiausia pavara pastoviu greičiu, tačiau paklausykite, kaip dirba variklis. Jei apsukos per žemos, tuomet degalų visai netaupote, o tik papildomai eikvojate. Akivaizdu, kad jeigu važinėjate automobiliu su automatine pavarų dėže, tuomet mašinos „smegenys“ žino geriau, kurią pavarą perjungti.

    8. Išjunkite oro kondicionierių

    Vyraujanti dauguma vairuotojų oro kondicionierių naudoja ištisus metus. Tačiau atsižvelkite į metų laiką ir oro sąlygas už lango – gali būti, kad oro temperatūra optimali, tad galima apsieiti ir be oro kondicionieriaus ir taip sutaupyti degalų.

    9. Laikykitės greičio apribojimų

    Jeigu pažeidžiate Kelių eismo taisykles (KET), kelionės tikslą pasieksite kiek greičiau, ypač jei tenka ilgai važiuoti magistrale. Tačiau nustebsite sužinoję, kad nuo Vilniaus iki pajūrio atvažiavę pusvalandžiu greičiau, piniginę galite paploninti keliomis dešimtimis litų.

    10. Reguliariai tikrinkite padangų slėgį

    Kuo mažesnis slėgis padangose, tuo automobiliui reikia daugiau degalų judėjimui. Patariama padangų slėgį tikrinti kas porą savaičių – tam užtruksite tik penkias minutes. Jeigu nesate tikri, koks turi būti slėgis, tą visada galite pasitikrinti vairuotojo pusėje ant statramsčio apačioje tarp priekinių ir galinių durelių, o kai kuriuose modeliuose – ir atidarę daiktadėžę.

    www.DELFI.lt
  • „Auksinės“ ekonomiško ir saugaus vairavimo taisyklės

    Ekonomiško vairav­imo entuzi­as­tai pastebi, kad vairavimas nuolat skubant ir rizikuojant yra tiesiogiai susijęs ne tik su didesnėmis kuro sąnaudomis, bet ir su nusivylimu — auto­mo­bilis, kurį viršy­dami gre­itį aplenkėme kelyje, ramiai pasivys ir sus­tos šalia jau prie pir­mojo švieso­foro signalo.
    Elektromobilis

    Ekonomiškas (ekologiškas) vairav­i­mas – tai vairav­imo būdas, kurio pagrin­diniai prin­ci­pai: važi­uoti ir saugiai, ir tau­piai. Eksper­tai teigia, kad vairuo­jant tau­piai auto­mo­bilis sunau­dos net 2 litrais 100 km mažiau degalų nei vairuo­jant įprastu būdu. Suskaiči­uokime, kiek tūk­stančių kilo­metrų per metus nurieda trans­porto priemonė ir suprasime, kad vairav­imo stil­ius turi milžinišką įtaką kuro sąnau­doms. Negana to, vairav­imą paver­tus smagiu žaidimu, kuri­ame reikia pasiekti aukštesnį lygį, t.y. važi­uoti dar ekonomiškiau, sutaupysime dar daugiau.

    Auksinės ekonomiško vairav­imo taisyklės:

    Didži­ausią įtaką auto­mo­bilio važi­av­imui ir jo sunau­do­jamų degalų kiek­iui daro pats vairuo­to­jas ir jo pasirenka­mas vairav­imo stil­ius

    Vairav­imo stil­ius. Didži­ausią įtaką auto­mo­bilio važi­av­imui ir jo sunau­do­jamų degalų kiek­iui daro pats vairuo­to­jas ir jo pasirenka­mas vairav­imo stil­ius. Pasirinkite pas­tovų gre­itį nau­do­jant mak­si­maliai aukštą pavarą. Nuo­lat sekite auto­mo­bilio kuro sąnaudų rodik­lius, anal­izuokite didži­ausių sąnaudų priežastis. Be reikalo ned­erėtų įsibėgėti. Juk didži­au­sias auto­mo­bilio ekonomi­jos priešas – pajudėji­mas iš vietos ir gre­itėji­mas. Ypač ramiai reiktų važi­uoti į kalną.

    Pavaros.Greičiau per­junkite pavaras – t.y. kai varik­lis pasieks 2000–2500 apsukų per min­utę (anksčiau dyze­lio varik­li­u­ose, vėliau – benzino).

    Auto­mo­bilio tech­n­inė būklė. Atlikti tech­n­inę auto­mo­bilio patikrą patartina bent kartą per metus, o ne vien tik ruošiant jį pri­val­o­ma­jai tech­ninei apžiūrai. Tin­ka­mai neveikiančios auto­mo­bilio dalys, tokios kaip, katal­iza­to­rius ar liambda zon­das, gali tapti net iki 40 pro­centų padidėjusių degalų sąnaudų priežastimis.

    Aero­d­i­namika.Važi­uo­jant uždarykyte auto­mo­bilio lan­gus. Nevežiokite nereikalingų daiktų – papil­do­mas svoris padid­ina kuro sąnaudas.

    Padangų slėgis.Nuo­lat sekite oro slė­gio pak­itimus padan­gose. Tikrinkite ir prieš kiekvieną ilgesnę kelionę.

    Kelionės planav­i­mas.Palaikykite pas­tovų gre­itį ir nes­pauskite akcel­er­a­to­ri­aus ped­alo iki dugno. Įvertinkite ir gebėkite numatyti eismo srautą. Pasis­tenkite prisi­taikyti, o ne kovoti su srautu. Išjunkite variklį, jei sus­to­jote ilgiau nei vienai min­utei. Pri­imta manyti, kad variklį išjungti apsimoka tada, kai tiki­masi, kad sus­to­ji­mas truks ilgiau kaip 20 sekundžių (degi­mas turi būti įjungtas).

    Elek­tron­ika.Kondi­cionierius, radijo imtu­vas, galinio lango šildy­mas – visi šie dalykai kartu sudėjus žymiai padid­ina degalų sąnau­das. Derėtų išjungti tuo metu nenau­do­jamą įrangą. Jei nėra būtiny­bės, nejunkite oro kondicionieriaus.

    Nau­jos kar­tos auto­mo­bil­iai. Rinkitės auto­mo­bil­ius, kurie ekonomiškai nau­doja degalus ir mažiau teršia aplinką. Nau­jes­nėse dyzelinėse trans­porto priemonėse turėtų būti įrengti kietųjų dalelių fil­trai. Atkreip­kite dėmesį į pri­etaisų sky­de­lyje pateiki­amą infor­ma­ciją apie degalų sąnau­das ir stenkitės nekar­toti klaidų.

    važi­av­i­mas laisva pavara yra nesaugus, ypač žiemos metu

    SVARBU: Saugu­mas svar­biau nei taupy­mas. Eisme pasitaiko situacijų kai reikia staiga padid­inti gre­itį, kad būtų išvengta pavo­jaus. Važi­av­i­mas paskui kitą auto­mo­bilį 3–5 metrų ats­tumu bus ekonomiška, tačiau ar saugus? Toki­ais atve­jais galioja taisyklė – saugu­mas svarbiau. Net ir po staigaus įsibėgėjimo gal­ima šiek tiek sumažinti kuro sąnau­das per­jun­giant aukštesnę pavarą ar vieną pavarą praleisti, pavyzdžiui, po trečios – jungti penktą. Kitas mitas — važi­av­i­mas laisva pavara yra ekonomiškas. Rekomen­duo­jama riedėti įjungta pavara – būtent tuomet auto­mo­bil­iui degalų beveik nereikia. O važi­av­i­mas laisva pavara yra nesaugus, ypač žiemos metu.